Är vi på militärcamp eller?

uppdatering..

gårdagen bestod av morgonträning, i form av gå-i-vatten träning, något jag varmt kan rekommendera för alla, korta som långa, tjocka som  smala. Vi körde i ungefär en halvtimme och sen plaskade vi runt i Mora simhall  ett tag till.  sen käkade vi mat iform  av baconsås och spagetti, när vi kom hem.

baconsås och spagetti

baconsås och spagetti

sen gjorde Sandra en god sallad till måltiden eftersom det var lite av ett måste enligt Elin( som  tog sig friheten att sova under matlagningen).

Efter en kortshoppingrunda i moratown, (där ett besök på Dollarstore gjorde oss fattigare) så släppte vi av elin vid hallen, där hon skulle träna sina F96 tjejer  och sen efter det träna med sitt egna  lag där de hade löpning i 45 min å sedan innebandy. (som ni kunde följa live igår)

The bitch? är det inte queen det ska stå? ;P

The bitch? är det inte queen det ska stå? ;P

 

 

elin tränar biceps och triceps
elin tränar biceps och triceps

 

Och över till dag3 i mora. 07.20 imorse hör vi Elins vackra röst ”upp nu, vi ska iväg och gymma”  Ja, det var lika plågat som det låter, men här i mora sover vi inte bort dagarna, här tar vi vara på varenda timme, något jag och sandra fått erfara  dom senaste dagarna! Väl inne på gymmet möts vi av en svettstank utan dess like, som iaf fick mig och tänka på svettiga(och snygga) hockeypöjker. Tyvärr förgyllde inte dom våran tid i gymmet, utan vi fick nöja oss med två andra hurtiga kvinnor ifrån Elins lag. Medan Elin kämpade på med frivändningar, lyfte vi vecklingar på småskrot. Sen drog vi tillbaka till lyan, efter två utsökta måltider (korvstrofanoff och tacos) hann vi inte med så mycket mer. Elin åkte iväg på en träning och sen när hon kom tillbaka drog vi på bio tillsammans med målvakten sandra fredriksson.  naturligtvis föll valet på Filmen som heter bröllopsfotografen, där det till stor del handlar om orten som elin och sandra kommer ifrån, Molkom. citat sandra och elin ”vi tycker att filmen ger en skev bild av the true molkom, vad ska alla tro nu!?”

Nu är vi slutkörda, sängarna väntar!

Theoneandonly / Ronja

Morgondagens mission : ”pimp Elins car” 🙂

 

Elins tur…

Tillbaka till verkligheten, mitt liv alltså.. läste på innebandy.se att Emelie Wibron kommit med i A-landslaget, stort grattis till henne.. jag tycker att de är väldigt stort att komma med som 17 åring. Jag såg inte hennes namn i u-19 landslaget så då förstod jag att hon skulle komma med i A. Kul att man vågar satsa på yngre 🙂

Men nu ska inte jag sno fler minuter av erat liv utan nu blire natta 🙂

Dagens kommentar…..

Ica handling:

Ronja plockar godis och brister ut i denna udda kommentar: ”Den här godisbiten är ju fan hårdare än Hitler under kriget!”

Lämna en kommentar