Det kan inte alltid gå bra

Nu är det måndag igen. En hel helg har gått, fort dessutom. Matchen i lördags mot huddinge gick tillslut åt vårat håll. vi kunde stängt matchen redan i andra perioden men vi gör de onödigt spännande. ändå starkt av oss att göra 6-5 i slutet av matchen.

I söndas gick det inte riktigt lika bra. för publiken var nog matchen ett sömnpiller. vi hade inte lika mkt fart i benen som vi brukar ha och inte blev de bättre när deras målvakt gör en kanon match. just nu sitter jag och funderar på om jag ens var med och spela, såg ni mig på planen? tror jag glömde min svenska spel handduk vid avbytarbåsen så jag måste nog varit med.

****

Derby nu till Freda mot Falun, längtar redan!

****

Äntligen brast Mickos bänk i köket, dock var det Göran som gjorde det..

****

Nu blir det mycket jobb framöver pga vasaloppsveckan. Ska ni till Mora så ta cykeln, då slipper ni köerna. tänk att stå 04.15 å ta betalt i en buss med massa glada skidåkare. dock inte lika kul att en själv får en utskällning pga att dom glömt biljetten hemma…

Någon gång vill jag vara kranskulla. tänk att få springa bredvid vinnaren av vasaloppet och hänga kransen runt honom som är alldeles för stor så den åker ner på benen så han snubblar innan mål, vilken dröm.... nästa år, då är det min tur.

 

2 svar to “Det kan inte alltid gå bra”

  1. bahaha ja snälla kan inte du göra det!!! vore en fröjd för oss alla 😀

  2. Kranskulla? Du ska inte åka då? Här finns ett roligt test där man kan se hur långt sin tid räcker i jämförelse med tidigare resultat. http://vasaloppet.folksam.se/

Lämna en kommentar