lite sol på midsommar

skulle egentligen till Strömsta med mina vänner för att fira midsommar men blev ju sjuk i tisdags och de har hållt i sig tills idag söndag. Eftersom jag inte orkade åka med så åkte jag med familjen till sommarstugan där även mormor och morfar bor. solen lyste ibland å ibland inte, men va fasen, jag låg ju ändå i soffan hela dagen typ. mådde inte så jätte bra. har varit i stugan hela helgen och blivit bortskämd av mormor.

tycker de är jätte skönt att vara där och de tycker nog mamma och patrik också eftersom Olivia till mesta del är nere hos mormor och morfar. (och då får dom lite semester) Olivia är väldigt lik sin bror, pratar VÄLDIGT myket. just nu vill hon leka affär med mig och jag ska vara kund och handla kläder av henne. njjaaa kanske inte så kul, men måste väll ställa upp för snart grinar hon. ”Elin, du struntar alltid i mig” ja, ja trevlig lillsyrra 😀 vi ska iaf spela kort sen, deeee är skojjjj!.

så jäkla tråkigt för jag har inte kunnat träna sen i måndags för att jag har luggit hemma i halsont och lite feber. orkade knappt med jobbet. men nu mår jag bättre idag och imorgon äre jobb som gäller:)  blir även intervall träning imorgon.

Jag var  och spelade  minigolf med halva familjen nyss. som vanlig så vill alla vinnna och alla hatar att förlora. vi var i mangen och spelade. Det kostade 10 kronor för mig, mamma och olivia att spela. då förstår ni hur bra banorna är. innan vi skulle putta i väg bollen så var vi tvugna att ta bort lite stenar, gräs, kvistar. tur att de inte var någon hudskit på iaf. Redan efter första banan blev mamma och olivia osams och olivia ville inte spela mera,  men de är inte så ovanligt. mer ovanligt om hon vill spela klart alla banorna. men vi lyckades ta oss runt och som segrare stog mamma. men jag måste helt klart skylla på banorna. om ni någonsin ska spela där så ta med er en hammare( jag sköt på en spik som stog upp mitt i banan så bollen flög iväg) och även en sopborste. 2 enkla tips. men det var kul ändå 🙂

Nu sitter jag och väntar till klockan 20.00 för då äre match mellan Brasilien-Italien, kan nog bli den bästa matchen hitills:)

Lämna en kommentar