SEGER i premiären med 11-8

Vi börjar säsongen med en riktigt skön seger, 11-8 till oss. Jag var inte med å spela pga feber å halsont. Stora siffror blev de tillslut! Vi rullar boll riktigt bra igenom hela matchen å tar hand om takt pinnen redan från start. Täby satte hög press på våra backar men när vi lirar bollen snabbt så hängde inte täby med. Dock gör vi misstag i försvaret och täby tar till vara på dom tillfällena. Men vi spelar riktigt, riktigt bra under hela matchen! Alla kämpar för varandra å ger gärner på planen HELA tiden.

De var töligt å sitta brevid å titta men jag kände mig ändå ganska lugn ( ganska ), När täby vann bollen i sitt egna hörn så sökte dom hela tiden långboll på forward som drog i väg i full fart mot vårat mål. Men vi hade bra koll på dom å jag tror dom inte gjorde nått sånt mål utan dom gjorde mål på våra misstag i defensiven, sen gjorde dom en del mål i pp. Sandra håkansson i täby (föredetta karlstad) gjorde sitt första mål genom att ”låra” in bollen i mål. Tycker sandra gjorde bra i från sig i sin nya klubb, kul kul 😀 ( Hjorting gjorde också bra i från sig)

Efteeeeeeer matchen blev de käk som Siv hade lagat, riktigt göött. å till efterrätt blev de blåbärspaj, äppelpaj å rabarber paj som Sandra fredriksson hade bakat, Hon fyllde nämligen år 😀 Grattis, grattis igen 😉 hoppas du är nöjd med presenterna.

match

Nuuuuuuuuuu blire å ladda om, ny match i morgon mot Huddinge ! Dom kommer komma enormt taggade imorgon så de gäller att vi också är de. vi måste vara med från start..

nu ska jag tagga inför imorgon 😉

Lämna en kommentar