Äntligen är serien igång!

Nu är allt i sin ordning igen, jag är tillbaka i Mora och serien är igång. Våran första match efter julen blev mot Dalen där vi vann med 4-2! Sara Helin la in sista bollen i öppen kasse.  En match som vi spelade väldigt bra och förde spelet i första och andra perioden, vi hade mycket fart i benen och det syntes att alla tyckte de var kul på banan.. Sen får vi inte glömma att Dalen gjorde en bra match också, dom har ett tight försvarsspel och deras målvakt var duktig! så jag tror att publiken fick se en underhållande match 🙂

Våran andra match spelade vi mot Övik då vi inte kom upp i samma fart som dagen innan. Första perioden spelar vi bra, har mycket rörelse och fart.. Inför andra perioden gör Övik om lite i deras spel och det är inte vi riktigt med på. Matchen blir jämnare och det är mycket fram och tillbaka.. i 3dje perioden drar vi ifrån med 3-1 då jag fick göra ett mål och de kändes som att vi hade övertaget men Elin Tjärnström gör då snabbt 3-2 mot oss. Matchen vänder istället och Övik tar ledningen med 4-3 mot oss, när de återstår 2 minuter kvar kvitterar vi genom Michelle Rydin och slutresultatet blir 4-4. Matchen kändes som en liten förlust efteråt…  men nu när man tänker efter så fick vi med oss 4 poäng och de fick vi inte med oss förra gången vi mötte dessa lagen borta!

Efter matchen när mormor å morfar körde hem mig till min lägenhet så var de -28 grader ute, tyyyyp kalllt! så nu ska jag gå ut å prova å starta min bil som jag inte haft igång på 1 månad… snälllaaaaa Gud, låt den starta.

Ett svar to “Äntligen är serien igång!”

  1. Gött att du är tillbaka i bloggdjungeln Elin! Kör hårt!

Lämna en kommentar