Dag 1 västerås

DAG 1 VÄSTERÅS

oj oj oj vilka roliga dagar detta har varit,. det har hänt så mycket att jag skriver bara om första dagen nu och andra imorgon.

 Jag var framme klockan 10 i västerås igår och sattes genast i arbete av Challan och Johanna. mattor skulle rullas ut, bollar skulle tas fram, målet, ett stort tält skulle byggas ihop ( där dom la allt ansvar på lilla mig. men jag lyckades och jag var heeel nöjd)  och massa andra saker. när vi väl var klara så strömmade de in fölk för att prickskjuta, ta kort på sig själva med VM bucklan och massa innebandy snack. hur kul som helst.

målvakten med musche

målvakten med musche

på denna målvakt skulle man försöka få bollen imål genom att skjuta i hålen. de med högst poäng, topp 3 alltså vann varsinna 2 biljetter till VM finalen. vilket pris!
det var både unga som gamla som provade på, vissa nöjde sig inte med en gång utan stod där sisodär hela dagen.
karro kom vid 12.00 och Emelie vid 15.00 och vi hade något att göra hela tiden. kul kul 😀
västerås 003
Alexander stod som vinnare med sina 350 poäng denna dagen.
vi blev litte trötta mot slutet och vid 18.00 plockade vi ihop för att dra till hotellet för att se fotbollen. som så många andra så kan nästan inga stava mitt efternamn rätt, reinstein, reinerstrand och nu detta
Rinstrand alltså

Rinstrand alltså

men varå, dom kan ju stava Elin rätt iaf.
kvällen avslutades med middag och jag fick även lära mig några nya ord,
– vad har du för pupper på dig? på svenska = vad har du för skor på dig?
– vad tar du för bulle? = vad tar du för taxi?
underbart att få lära sig några så enkla nya ord. de är så här de strir på söder i stockholm enligt emelie lindström. Lite jobbigt äre för mig att umgås med de här personerna från svenska spel, karro och emelie för dom förstår nästan aldrig vad jag säger. va?va?vad sa du? är hela tiden jag får höra, men jag är inte bitter. jag förstår ju iaf vad jag menar.
nu sitter jag på bussen hem till Karlstad och på tåget förut satt jag bakom några tjejer som prata med varann. de hade många intressant konversationer
– den ena tjejens kille var tydligen HÖGT sugen på henne
– (tjejen) jag känner mig överlägsen mot honom, de är rätt nice.
-han har alltid vackra kvinnor runt sig men ändå vill han ha mig, jag måste verkligen vara något speciellt.
detta förgyllde min resa. dag 2 tar jag i morgon!

Lämna en kommentar